Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga
Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba
Pakalnės g. 6A, Šiauliai, LT-76293
Tel. (8-41) 52 60 48
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.         Kodas: 195471366 
     

Dailės terapija Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje

  

     Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Sigutė Kaušiuvienė konsultacijų metu naudoja dailės terapijos metodą.

  

   

         Pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Sigutė Kaušiuvienė konsultacijų metu naudoja dailės terapijos metodą. Pastebėta, kad šis metodas vaikams padeda lengviau atsiskleisti, spręsti esamas problemas.

 

Dailės terapijos galia

 

Dailės terapija – tai būdas reikšti savo mintis, jausmus ir potyrius piešiant, tapant su tikslu atrasti sveikesnį, priimtinesnį žmogui gyvenimo būdą. Dailės terapijos procese specialistas padeda žmogui įsijungti į kūrybinį procesą bei jį panaudoti ugdant save ir sprendžiant psichologines problemas.

 

Dailės užsiėmimai nėra skirti norintiems išmokti piešti, sukurti estetišką meno kūrinį. Šis metodas nereikalauja specialių meninių sugebėjimų, svarbus pats kūrybinis procesas, kuris pagal poreikius gali būti gydantis, ugdantis, atpalaiduojantis.

   

Kam taikoma dailės terapija?

 

Dailės terapija gali būti taikoma labai įvairiai – vaikams ir suaugusiems. Pavyzdžiui, vaikams dailės užsiėmimai gali būti taikomi siekiant praturtinti jų jutiminę patirtį, lavinti smulkiąją motoriką, bendravimo įgūdžius, emocinį intelektą, vaizduotę. Vyresniems vaikams dailės užsiėmimai padeda išreikšti save, ugdo savivertę ir savivoką. Specialiųjų poreikių vaikai turi galimybę išreikšti save neverbaliai, lavinti motorinius įgūdžius, erdvės suvokimą, pažintinius gebėjimus. Tėvai turi galimybę atstatyti, pagerinti bendravimą, kontaktą su vaiku, geriau pažinti jo poreikius, spręsti vaiko elgesio problemas.

   

  1. Padeda išsakyti tai, kas netelpa žodžiuose.Kartais mūsų išgyvenami jausmai yra per daug sudėtingi, kad galėtume juos įvardinti. Emocijos – tai pirmoji mūsų kalba, padėdavusi bendrauti su pasauliu kol dar nemokėjome kalbėti. Emocinių išgyvenimų sukurta energija liko mūsų pasąmonės labirintuose užkoduota sudėtingesniais negu kalbos simboliais. Ją išreikšti galime, kai kūrybinio proceso metu pasineriame į savo vidinį pasaulį ir jį užfiksuojame spalvų bei formų pavidalu. Ypač ji svarbi  vaikams, kurie paprastai jaučia ir išgyvena daugiau nei gali apie tai papasakoti.

  2. Padeda patirti katarsį. Dailės priemonės ne tik atspindi mūsų emocijas, bet kartu skatina jas išreikšti. Tokiu būdu pyktį, baimę, nuoskaudą ar kitokius destruktyvius jausmus išgyvenantis, ir dėl to  kenčiantis vaikas, turi galimybę juos saugiai išreikšti socialiai priimtina forma ir nuo jų atsipalaiduoti.

  3. Padeda geriau save pažinti.Kurdamas vaikas susitelkia į save, mokosi savistabos. Susipažįsta su savo išreikštais simboliais ir spalvomis.

  4. Ugdo.Kūrybinis procesas gali būti naudojamas ir ugdymo tikslais. Žaidimas dailės priemonėmis lavina vaikų vaizduotę, moko ieškoti kūrybiškų sprendimų, atsikratyti mąstymo stereotipų. Atsiliekančiam, nedrąsiam vaikui dailės užsiėmimai padeda lavinti kalbos įgūdžius, gerina smulkiųjų judesių koordinaciją, skatina aktyvumą ir saviraišką.

  5. Visuomet padeda.   Kūrybiniame procese dalyvaujantis vaikas atsipalaiduoja, pasineria į savo savasties gelmes, kur slypi vidiniai rezervai, potencialas. Kūrybinė veikla pažadina mūsų gyvybinę energiją, padeda atsikratyti pasyvumo. Ji visuomet mums sukelia teigiamų emocijų, skatina pasitikėjimą savimi. Gydymas per kūrybą neturi neigiamo šalutinio poveikio, yra prieinamas įvairaus amžiaus vaikams.

 

Pagal straipsnį interneto svetainėje adresu  https://psichika.eu/blog/kas-yra-dailes-terapija/

 

parengė psichologė Sigutė Kaušiuvienė

 

Joomla templates by Joomlashine