KRIZIŲ VALDYMAS
Krizė ugdymo įstaigoje – netikėtas ir / ar pavojingas įvykis, sutrikdantis įprastą mokyklos, darželio bendruomenės ar atskirų jos narių veiklą, emociškai sukrečiantis visą ar didesnę bendruomenės dalį. Krizė dažniausiai ištinka netikėtai, sukrėsdama savo stiprumu, nelauktais gyvenimo pokyčiais ir sukeldama stiprius išgyvenimus - krizinius jausmus. Tai sveiko žmogaus reakcija į sunkią ir jam emociškai reikšmingą gyvenimo situaciją, kuri reikalauja naujų adaptacijos ir įveikimo būdų, nes turimų nebepakanka.
Krizės mokykloje požymiai (Brock ir kt. (2001):
· Atsitinka staigus ir netikėtas įvykis, kuris mokyklos bendruomenę išmuša iš įprasto, kasdienio ritmo.
· Šis įvykis paveikia didelį skaičių moksleivių ir / arba mokyklos personalo.
· Įvykis ir jo pasekmės gali neigiamai veikti sveikatą, saugumo jausmą, socialinį bei emocinį moksleivių ir/arba mokyklos personalo gerbūvį.
· Kriziniai įvykiai: mokinio/mokytojo netektis/kita komplikuota netektis, gaisras, įkaitų paėmimas ir kt. Nekriziniai įvykiai: mokinių peštynės, besitęsiantis konfliktas tarp mokytojų ir direktoriaus, didelis patyčių paplitimas, mokinio tėvų skyrybos ir pan.
Įvykus krizei mokykloje svarbu veikti nedelsiant ir suteikti pagalbą mokyklos bendruomenės nariams. PPT psichologai, esant poreikiui, padeda bendruomenei įveikti krizines situacijas. Pagalba pradedama teikti, kai ugdymo įstaigos vadovas praneša apie krizę PPT vadovui bei aptaria pagalbos poreikį (tel. 8-41-526048). Atsižvelgiant į situaciją, ugdymo įstaigoms gali būti teikiama informacija apie galimus krizės valdymo veiksmus. Taip pat, teikiamos individualios konsultacijos bei emocinė parama grupėje - tiek vaikams, tiek pedagogams - ugdymo įstaigoje.
KAIP ATSIGAUTI PO TRAUMUOJANČIO ĮVYKIO
KAIP PADĖTI SAVO VAIKUI IŠGYVENTI ŠĮ SUNKŲ LAIKOTARPĮ