MOKINIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS
PEDAGOGINĖJE PSICHOLOGINĖJE TARNYBOJE
Rekomendacijos mokyklų švietimo pagalbos specialistams
Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau - Tarnyba) vertinami specialieji ugdymosi poreikiai asmenų nuo 0 iki 21 metų, gyvenančių Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ir (arba) ugdomų Šiaulių miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose, kurių steigėja yra Šiaulių savivaldybės taryba.
Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ir įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui optimalias ugdymosi sąlygas.
Įvertinimas atliekamas remiantis dokumentu:
Mokyklinio amžiaus vaikų specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Tarnyboje, atlikus pirminį įvertinimą ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijoje.
Gavusi tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą, Vaiko gerovės komisija registruoja mokinį (ar jų grupę) kompleksiniam įvertinimui, pateikdama duomenis apie mokinį ( 1 pavyzdys).
Mokyklos Vaiko gerovės komisija pateikia Tarnybai dokumentus:
Apie mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių kompleksinio vertinimo eigą – datas, laiką, specialistus ir rezultatų aptarimą – Tarnybos administratorė informuoja elektroniniu paštu ugdymo įstaigos administraciją ir specialųjį pedagogą, kurie informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), pedagogus, švietimo pagalbos specialistus.
Kompleksinį mokinio įvertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, specialusis pedagogas,logopedas, esant reikalui socialinis pedagogas, vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Atlikę vaiko gebėjimų įvertinimą, specialistai pateikia tėvams (globėjams, rūpintojams) ir pedagogams išsamias išvadas apie mokinio gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses, rekomenduoja tolimesnius ugdymo būdus, programas ir reikalingą mokiniui pagalbą.
Rezultatų aptarimas vykdomas nuotoliniu būdu arba kitaip, derinantis pagal esamą situaciją ir galimybes.
Rezultatų aptarime kviečiame dalyvauti mokinio tėvus ( globėjus, rūpintojus) ir mokyklos atstovus.
Pažyma parengiama per 5 darbo dienas. Tėvams pasirašius ( Tarnyboje arba ugdymo įstaigoje), pažymos orginalas pateikiamas ugdymo įstaigai, kuri pažymos kopiją perduoda tėvams.
Jei pažymoje nurodytas terminuotas švietimo pagalbos teikimas/specialusis ugdymas, pažyma nebegalioja ir švietimo pagalba nutraukiama pasibaigus pagalbos teikimo terminui.
Dėl išvados apie mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių grupę tikslinimo ir švietimo pagalbos tęsimo ar nutraukimo rekomenduojama kreiptis į ugdymo įstaigą kuruojantį Tarnybos specialistą.