2021 m. spalio 28 d. Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba inicijavo renginį. VU ŠA Edukologijos institutas, Šiaulių m. PPT ir Šiaulių LD „Žilvitis“ vadovai, logopedai organizavo mokslinę – praktinę apskritojo stalo diskusiją „Vaikų nuo vienerių iki trejų metų kalbos vertinimas“. |
Pirmą kartą diskusijoje dalyvavo trijų aukštųjų mokyklų mokslininkai, Tarnybų vadovai ir logopedai praktikai ir kiekvienas galėjo išsakyti savo įžvalgas, teikti siūlymus. Diskusiniai klausimai itin aktualūs logopedams, kurie stebi, kad skaitmeninio amžiaus vaikai pradeda kalbėti vėliau, kad trūksta standartizuotų metodikų kalbos raidai vertinti. VDU HF lektorė dr. E. Krivickaitė-Leišienė kalbėjo apie naujausius mokslinius tyrimus ir atskleidė priežastis, kurios turi neigiamos reikšmės vaikų kalbos plėtotei. E. Steponėnienė diskusijos dalyvius sudomino VB-MAPP verbalinio elgesio etapų vertinimo ir ugdymo plano rengimo programa. VU ŠA Edukologijos instituto lektorė, logopedė dr. R. Kantanavičiūtė-Petružė atskleidė kiekvienos metodikos, instrumento, kurie naudojami mūsų šalyje ir už jos ribų, tikslą, naudojimo galimybes ir patikimumą. Šiaulių m. pedagoginės psichologinės tarnybos logopedė G. Musteikienė kalbėjo apie mokslo tyrimus ir jų reikšmę vertinti mažų vaikų kalbą, apie vertinimo Tarnyboje aplinkas ir priemones, būdus.
Dalyviai diskutavo apie ankstyvojo amžiaus vaikų,kalbos sutrikimų identifikavimą, dalijosi praktine patirtimi apie vertinimo metodikas, priemones, būdus.
Renginio organizatoriai sulaukė gerų, palankių diskusijos dalyvių atsiliepimų, gražių padėkos žodžių.
Dėkojame diskusijos dalyviams ir apskritojo stalo diskusijos pranešėjams už išskirtines žinias, kūrybiškumą, organizuotumą, inovatyvumą!
Dėkojame Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto mokslininkams už partnerystę ir įkvėpimą!