“Logopedo veiklos prioritetai įtraukiojo ugdymo kontekste”
2022 m. gruodžio 7 d. vyko Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos, Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro ir Šiaulių lopšelio-darželio „Žilvitis“ inicijuotos ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos “Logopedo veiklos prioritetai įtraukiojo ugdymo kontekste” tęstiniai II modulio mokymai “Individualios pagalbos vaikui planas ir veiklos struktūravimas”. |
2022 m. gruodžio 7 d. vyko Šiaulių miesto pedagoginės psichologinės tarnybos, Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro ir Šiaulių lopšelio-darželio „Žilvitis“ inicijuotos ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos “Logopedo veiklos prioritetai įtraukiojo ugdymo kontekste” tęstiniai II modulio mokymai “Individualios pagalbos vaikui planas ir veiklos struktūravimas”. Šiaulių lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Poškuvienė pasveikino dalyvius ir pasidžiaugė logopedų noru, ir siekiu įveikti įtraukiojo ugdymo iššūkius. Programos rengėjos G. Musteikienė, J. Tušienė, M. Rovė ir V. Pleikienė kalbėjo apie individualios pagalbos plano vaikams, kuriems nustatyti ne tik kalbėjimo, kalbos ar komunikacijos sutrikimai, bet ir negalė dėl įvairiapusio raidos ar kitų sutrikimų, rengimą ir jo įgyvendinimą, atsižvelgiant į įtraukiojo ugdymo principus ir nuostatas. Autizmo sutrikimą turinčių vaikų poreikiai labai skiriasi, o raidos sutrikimai, pasireiškia kokybiniais socialinio bendravimo, komunikacijos ir elgesio sutrikimais. Veiklos struktūravimas, atsižvelgiant į individualias ugdytinio startines pozicijas, raidos galimybes ir kt. numatytus laukiamus rezultatus.
Dalyviai grupėse aktyviai rengė Individualų pagalbos planą, aptarė logopedo veiklos konkrečius tikslus bei pamatuojamus uždavinius. Pranešėjos pakvietė diskusijai apie mokomų socialinių ir komunikacinių įgūdžių generalizaciją (apibendrinimą), t. y. sudaromą galimybę vaikui perkelti išmoktus įgūdžius į kitas aplinkas, situacijas, su kitais žmonėmis, apie šių vaikų sensorinę integraciją.
Logopedai kalbėjo apie tai, kaip logopedo pagalbą padaryti ne tik prieinamą, bet ir veiksmingą kiekvienam darželio ugdytiniui.
Organizacinė grupė