Apskritojo stalo diskusija 2024-11-26 Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba drauge su „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi, siekdami pasidalinti sėkmingomis praktikomis ir jų taikymo galimybėmis, įgyvendinant įtraukiojo ugdymo nuostatas, organizuoja apskritojo stalo diskusiją „Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją vaikams, patiriantiems kalbos, komunikacijos sutrikimus ir kitus ugdymo(si) sunkumus“ lopšelių-darželių „Pelėdžiukas“, „Žirniukas“, „Kregždutė“, „Berželis“ ir „Salduvė“ švietimo pagalbos specialistams bei ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo mokytojams. |
Ikimokyklinis amžius yra labai svarbus vaiko kalbos ir visų raidos sričių plėtotei. Tai daugelio fizinių ir psichinių procesų sensityviųjų periodų metas. Įgyti gebėjimai, žinios ir patirtys vaikui augant išlieka reikšmingi vėlesniuose amžiaus tarpsniuose. Daugelis mokslinių tyrimų atskleidžia, kad neretai patiriami kalbos sunkumai turi įtaką kokybiškai pažinimo plėtotei, sukelia netinkamas emocijų ir/ar elgesio apraiškas, kurios ilgainiui gali būti sunkiai įveikiamos ar net tapti sutrikimu, jei nesuteikiama savalaikė pagalba. Įtraukiojo ugdymo idėjos skatina pedagogus ir švietimo pagalbos specialistus parinkti vaiko galias ir poreikius atitinkančias ugdymo strategijas. Ugdymo modeliavimas taikant struktūruotos sistemos elementus bei šiuolaikinių aplinkų kūrimas sudaro sąlygas sėkmingiems kalbos, komunikacijos sutrikimus ir kitus ugdymo(si) sunkumus patiriančių vaikų pasiekimų pokyčiams.