Ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų, specialistų dėmesiui 2024 m. lapkričio mėn. 26 d. Šiaulių PPT drauge su Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus komanda organizavo apskritojo stalo diskusiją „Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją vaikams, patiriantiems kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus ir kitus ugdymosi sunkumus“. |
2024 m. lapkričio mėn. 26 d. Šiaulių PPT drauge su Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus komanda organizavo apskritojo stalo diskusiją „Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją vaikams, patiriantiems kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus ir kitus ugdymosi sunkumus“.
Įtraukiojoje mokykloje dažnai pasijuntame sutrikę, rinkdamiesi strategijas, kurios įgalintų geriau pritaikyti ugdymo turinį ypatingiems vaikų poreikiams. Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus bendruomenė sukaupė didelę patirtį taikydami struktūruotą ugdymą vaikams, patiriantiems kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus ir kitus ugdymosi sunkumus. Džiaugiamės, kad kolegos sutiko pasidalinti savo gerosios patirties atvejais. Apskritojo stalo diskusijoje dalyvavo Šiaulių lopšelių - darželių „Kregždutė“, „Berželis“, „Salduvė“ ir „Žirniukas“ mokytojai, logopedai, specialieji pedagogai.
Šiaulių „Dermės“ mokyklos direktorei Rūtai Lanauskienei tarus sveikinimo žodį, ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja Alvija Nakvosienė supažindino dalyvius su struktūruoto ugdymo strategijų diegimo įstaigoje galimybėmis bei kylančiais iššūkiais, o priešmokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės Živilė Jarašūnienė ir Rasa Arlauskienė parodė, kaip struktūruoto ugdymo strategijų taikymas daro įtaką grupės mokinių ugdymui, kaip keičiasi vaikų elgesys, jie tampa ramesni, savarankiškesni, atskleidžia savo galias. Jos pastebėjo, kad taikant struktūruotą ugdymą, mažiau streso patiria ne tik mokiniai, bet ir pedagogai. Vyresnioji logopedė Neringa Udrienė ir logopedė metodininkė Rima Kančauskė dalinosi patirtimi, kaip struktūruotas ugdymas padeda pasiekti tikslų, ugdant mokinių komunikacinius bei kalbinius gebėjimus. Vyresnioji judesio korekcijos specialistė Rosita Doveikienė papasakojo, kaip struktūruotas ugdymas taikomas judesio korekcijos užsiėmimuose bei kokia jo nauda ugdymosi sunkumų turintiems vaikams.
Diskusijos dalyviai nestokojo klausimų pranešėjoms, kurios išsamiai paaiškino bei davė praktinių patarimų, kaip pradėti taikyti struktūruoto ugdymo strategijas bendrojo ugdymo įstaigose. Apžiūrėję ugdymosi aplinkas bei priemones, dalyviai neskubėjo skirstytis, visi pastebėjo, kad tokia diskusija ne tik suteikia naujų žinių, bet ir labai sustiprina ir padrąsina.
Didžiuojamės „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus komandos profesionalumu ir dėkojame už įdomų pasidalijimą gerąja patirtimi. Tikime, kad pedagogai, švietimo pagalbos specialistai savo veiklose pritaikys įgytas žinias ir prisidės stiprinant savo mokyklų bendruomenių teigiamas nuostatas dėl įtraukties švietime.