SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS
Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų, kurie gyvena Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ir (arba) yra ugdomi Šiaulių miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose, kurių steigėja yra Šiaulių savivaldybės taryba.
Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ir įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Vertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.
Vaiko, nelankančio ugdymo įstaigos, specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl vaiko kalbos, bendravimo, elgesio ar kitų sunkumų, pateikdami Tarnybos vadovui prašymą, vaiko piešinių ar kitokių darbų, vaiko sveikatos būklės įvertinimo dokumentų kopijas, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas), sudarytą vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas teikiančių specialistų.
Ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokinių (vaikų) specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Tarnyboje, atlikus Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijoje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų vertinimą atlieka Tarnybos logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Mokinių vertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas ( jeigu vaikas turi klausos sutrikimų). Į vertinimą mokinį lydi tėvai (globėjai, rūpintojai) ir pateikia Tarnybos vadovui prašymą raštu. Dažniausiai su vaiku (mokiniu) apsilankyti tenka du kartus:
Atlikus Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, jį atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), pilnamečiu mokiniu ir supažindina su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo forma.
Vaiko (mokinio) specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija pateikia Tarnybai šiuos dokumentus:
· Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos (1 priedas) kopiją;
· komisijos posėdžio išrašą apie Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ar neatliktą vertinimą (kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, neturėdami Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos);
· mokinio individualaus ugdymo planą;
· mokinio rašto darbus (lietuvių kalbos ir matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų sąsiuvinius), piešinius;
· medicininių dokumentų išrašus, kitų specialistų pažymas arba kopijas (jei vaikas turi sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų).