Šiaulių miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga
Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba
Pakalnės g. 6A, Šiauliai, LT-76293
Tel. (8-41) 52 60 48
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.         Kodas: 195471366 

Bendra informacija

POZITYVIŲ SANTYKIŲ IR BENDRADARBIAVIMO APLINKOS STIPRINIMO IKIMOKYKLINĖJE ĮSTAIGOJE PROGRAMA

       Pedagoginė psichologinė tarnyba 2016-aisiais – Vietos bendruomenių metais siekia sustiprinti miesto ikimokyklinių įstaigų bendruomenes ir atliepti jų reikmes. Žinodami,kaddarželiai susiduria su vaikų netinkamo elgesio apraiškomis, tačiau ne visose įstaigose dirba socialiniai pedagogai juo labiau psichologai, kurie galėtų suburti darželio bendruomenę efektyviam darbui su elgesio ir emocijų sunkumų turinčiais vaikais, Tarnybos ikimokyklinės grupės specialistai parengė „Pozityvių santykių ir bendradarbiavimo aplinkos stiprinimo ikimokyklinėje įstaigoje“ programą.

       Programos tikslas – padėti stiprinti pozityvius santykius ir bendradarbiavimo aplinką lopšelyje - darželyje.

      Uždaviniai:

    • Suteikti darželio bendruomenei žinių apie vaiko netinkamo elgesio priežastis, pasekmes bei supažindinti su netinkamo elgesio korekcijos metodais
    • Gerinti pedagogų bendradarbiavimo įgūdžius bei suburti pedagogų komandą, kuri galėtų efektyviau dirbti su elgesio ir emocijų sunkumų turinčiais vaikais
    • Supažindinti su pedagoginės pagalbos kryptimis darbui su nedėmesingais vaikais
    • Pristatyti pedagogams praktinius, efektyvius ugdymo būdus ir metodus, padedančius vaikams sukaupti ir išlaikyti dėmesį
    • Mokyti vaikus pažinti ir valdyti emocijas
    • Įtraukti tėvus ir pedagogus į vaikų socialinių įgūdžių ugdymo procesą
  • Skatinti tėvus ir pedagogus laikytis vienodų vaikų elgesio keitimo strategijų.

 Programos veiklos skirtos visai bendruomenei: vaikams, tėvams ir pedagogams.

Veiklos vaikams 

Socialinių įgūdžių ugdymo programa „Emocijų pažinimas ir valdymas“,skirta 6-erių m. vaikams. Veda socialinė pedagogė L. Mickienė ir logopedė A. Kušlienė. Tikslas – mokyti vaikus pažinti ir valdyti emocijas bei mokytis tinkamo, socialiai priimtino elgesio, skatinti jų saviraišką.Grupėje – 6 - 7 vaikai. Glaudžiai bendradarbiaujant su vaiko ugdytojais bei tėvais (globėjais, rūpintojais) bus siekiama padidinti pagalbos vaikui galimybes bei atliepti tėvų (globėjų, rūpintojų) ir ugdytojų poreikius.Vaikai 2 kartus per savaitę po 30 min. lavins bendravimo ir jausmų suvokimo įgūdžius.  

Veiklos tėvams (globėjams/rūpintojams )

Paskaita „Kaip išmokyti ikimokyklinuką laikytis taisyklių“. Skaito socialinė pedagogė L. Mickienė. Paskaitos tikslas - įtraukti tėvus į vaikų socialinių įgūdžių ugdymo procesą, skatinti tėvus ir pedagogus laikytis vienodų vaikų elgesio keitimo strategijų.

Paskaita „Netinkamas vaiko elgesys. Ką daryti?“ Skaito psichologė R. Skerytė-Naginskienė. Paskaitos tikslas - suteikti žinių apie vaiko netinkamo elgesio priežastis, pasekmes bei supažindinti su netinkamo elgesio korekcijos metodais.

Individualios specialistų (psichologo, socialinio pedagogo, logopedo, specialiojo pedagogo, neurologo, surdopedagogo) konsultacijos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamos pagal poreikį. Būtina išankstinė registracija telefonu.

Veiklos pedagogams 

Paskaita „Kaip išmokyti ikimokyklinuką laikytis taisyklių“. Skaito socialinė pedagogė L. Mickienė. Paskaitos tikslas – supažindinti pedagogus su pagrindiniais elgesio taisyklių rengimo principais. Skatinti tėvus ir pedagogus laikytis vienodų vaikų elgesio keitimo strategijų. 

Paskaita „Ar vaikas tikrai brandus mokyklai / priešmokyklinei grupei?“ Skaito psichologė R. Skerytė-Naginskienė. Paskaitos paskirtis – supažindinti pedagogus su ikimokyklinio amžiaus vaikų brandumo mokyklai kriterijais ir požymiais, rodančiais pakankamą socialinę – emocinę bei intelektinę brandą. 

Paskaita „Pedagoginiai darbo būdai su nedėmesingu vaiku“. Skaito specialioji pedagogė J. Lymantienė. Paskaitos metu trumpai aptariami pagrindiniai dėmesio ir aktyvumo sutrikimo skiriamieji požymiai. Analizuojama, kodėl pedagogui svarbu juos laiku pastebėti. Ypatingas dėmesys skiriamas pedagoginės pagalbos kryptims ir praktiniams patarimams, kaip dirbti su vaiku, turinčiu dėmesio ir aktyvumo sutrikimą. 

Mokymai „Komandinis darbas įveikiant vaikų netinkamą elgesį“ Veda psichologė V. Ananeva. Mokymų tikslas – suburti pedagogų komandą, galinčią efektyviai dirbti su elgesio ir emocijų sunkumų turinčiais vaikais, padėti pedagogams atrasti resursus savo įstaigoje bei gerinti bendradarbiavimo įgūdžius dirbant šioje srityje. Susitikimų metu bus pristatomas atvejo analizės metodas. Mokymų metu grupėje nuolat dalyvauja tie patys nariai, kurie susitinka kartą per savaitę po 1 val. – 1,5 val. (3 susitikimai). Grupės dydis – iki 10 narių (pageidautina VGK nariai + kiti motyvuoti pedagogai). Mokymams reikalingas kabinetas, kuriame būtų galima dirbti sėdint ratu.

Individualios specialistų (psichologo, socialinio pedagogo, logopedo, specialiojo pedagogo, neurologo, surdopedagogo) konsultacijos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamos pagal poreikį. Būtina išankstinė registracija telefonu.

Joomla templates by Joomlashine