SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS
Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų, kurie gyvena Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ir (arba) yra ugdomi Šiaulių miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose, kurių steigėja yra Šiaulių savivaldybės taryba.
Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ir įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Vertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.
Vaiko, nelankančio ugdymo įstaigos, specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl vaiko kalbos, bendravimo, elgesio ar kitų sunkumų, pateikdami Tarnybos vadovui prašymą, vaiko piešinių ar kitokių darbų, vaiko sveikatos būklės įvertinimo dokumentų kopijas, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas), sudarytą vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas teikiančių specialistų.
Ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokinių (vaikų) specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Tarnyboje, atlikus Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijoje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų vertinimą atlieka Tarnybos logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Mokinių vertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas ( jeigu vaikas turi klausos sutrikimų). Į vertinimą mokinį lydi tėvai (globėjai, rūpintojai) ir pateikia Tarnybos vadovui prašymą raštu. Dažniausiai su vaiku (mokiniu) apsilankyti tenka du kartus:
Atlikus Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, jį atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), pilnamečiu mokiniu ir supažindina su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo forma.
Vaiko (mokinio) specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija pateikia Tarnybai šiuos dokumentus:
· Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos (1 priedas) kopiją;
· komisijos posėdžio išrašą apie Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ar neatliktą vertinimą (kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai), pilnametis mokinys, neturėdami Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formos);
· mokinio individualaus ugdymo planą;
· mokinio rašto darbus (lietuvių kalbos ir matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų sąsiuvinius), piešinius;
· medicininių dokumentų išrašus, kitų specialistų pažymas arba kopijas (jei vaikas turi sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų).
PSICHOLOGO KONSULTACIJOS VAIKAMS
Psichologinė pagalba – tai individualios psichologo konsultacijos, skirtos padėti šeimai suprasti vaikui kylančius sunkumus, numatyti reikalingos pagalbos kryptis ir, bendraujant su tėvais, tuos sunkumus spręsti. Pagalbos teikimo eigoje pasitelkiamos žinios apie vaiko raidą, taikomi įvairių terapijų elementai (žaidimų, dailės, kognityvinės, elgesio terapijų ir kt.), leidžiantys siekti vaiko gerovės, psichinės sveikatos stiprinimo.
Psichologo pagalba vertinga, jeigu: šeimai sunkiai sekasi pačiai įveikti vaikui kylančius psichologinius sunkumus; tėvai ieško efektyvesnių vaiko auklėjimo būdų, nori stiprinti savo tėvystės įgūdžius; vaikui reikalingas palaikymas išgyvenant krizinę situaciją (pvz. skyrybos, netektis, persikraustymas ir pan.).
Kaip vyksta konsultacijos? Į pirmąją psichologo konsultaciją atvykti kviečiami tik tėvai (globėjai), ji trunka iki 1 val. – aptariamos mokinio stipriosios savybės, kylantys sunkumai, konsultavimo trukmė, galimi sunkumų įveikimo būdai. Tolesnės kassavaitinės konsultacijos skiriamos bendravimui su mokiniu, jo pažinimui. Konsultacijų trukmė 45 minutės. Verta pastebėti, jog pagalbos sėkmė labai priklauso nuo tėvų įsitraukimo, nuoseklaus psichologo rekomendacijų laikymosi. Esant poreikiui ir tėvams sutikus, psichologas gali bendrauti ir su ugdymo įstaigos pedagogais, švietimo pagalbos specialistais.
Kaip paaiškinti vaikui, kur eisime? Svarbu su vaiku kalbėti atvirai, paprastai, pasakant priežastį, dėl kurios einate pas psichologą pvz. „tau sunkiai sekasi rasti naujų draugų, tad psichologas galėtų padėti. Tai žmogus, kuris padeda vaikams sunkumus įveikti / padeda vaikui rasti būdus, kaip jaustis geriau“.
Psichologas:
· • teikia mokiniui (vaikui) individualias konsultacijas: padeda įveikti bendravimo, elgesio, emocines, tarpusavio santykių, saviraiškos problemas, konsultuoja mokinius (vaikus), išgyvenančius krizes ar traumuojančius įvykius (netektys, tėvų skyrybos ir kiti atvejai),
· • teikia psichologinę pagalbą mokiniui (vaikui), patyrusiam smurtą ar smurtavusiam (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie galimą smurtą),
· • konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl jų vaikų psichologinių problemų,
· • teikia ekspertinę ir (ar) informacinę pagalbą mokiniams (vaikams) ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams).
Prašytume pasirinkti viršuje nurodytą, Jums reikaligą, veiklos kategoriją.
SPECIALIEJI PEDAGOGAI
Jurgita Lymantienė, Mokyklinio ugdymo pagalbos grupės vadovė; el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Renata Kielaitė, el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
PSICHOLOGAI
LOGOPEDAS
Eugenija Jakimavičienė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Jurgita Sedekerskė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
SOCIALINIS PEDAGOGAS
Ligita Mickienė, el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
SURDOPEDAGOGAS
Jurgita Grigaliūnaitė, el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
GYDYTOJAS NEUROLOGAS
Aldona Mickevičienė; el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
LOGOPEDAI
Aušra Kušlienė, Ikimokyklinio ugdymo pagalbos grupės vadovė; el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Gražina Musteikienė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
SPECIALUSIS PEDAGOGAS
Jovita Bilūnienė, el. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
PSICHOLOGAI
Raimonda Skerytė–Naginskienė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Inga Maslauskienė, el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Justina Vitkauskienė, el.p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
SURDOPEDAGOGAS
Jurgita Grigaliūnaitė, el.paštas:
Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
SOCIALINIS PEDAGOGAS
Ligita Mickienė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Funkcijos ir reikalavimai pareigybei
GYDYTOJAS NEUROLOGAS
Aldona Mickevičienė, el.paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.